جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره اسپانیا به "کوهستان قندیل" رسید
وبسایت خبری کوردنیوزر،خبرها و رویدادهای ایران و جهان و مناطق کردنشین را در معرض دید بازدید کنندگان وکاربران محترم قرارمیدهد.ولازم به ذکراست وبسایت کوردنیوزکاملامستقل و وابسته به هیچ یک از جناحهای سیاسی نمیباشد. باتشکر مدیر وبسایت :علیرضاحسینی سقز
جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره اسپانیا به "کوهستان قندیل" رسید
15 / 1 / 1392 ساعت 1:57 | بازدید : 2298 | نویسنده : علیرضاحسینی سقز | ( نظرات )

جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره اسپانیا به "کوهستان قندیل" رسید

::  20 مهر 1389  ::

 

مجله سی نت:   فيلم سينمايي "كوهستان قنديل" به كارگرداني طاها کريمي و با بازي دكتر قطب الدين صادقي جايزه بهترين فيلمنامه را در پانزدهمين دوره جشنواره بين المللي فيلم "اورنس" در كشور اسپانيا از آن خود كرد.

به گزارش سی نت، فيلم سينمايي "كوهستان قنديل" (Kwystani Qandil) به كارگرداني طاها کريمي و با بازي نمايشنامه نويس و كارگردان تئاتر ايران دكتر قطب الدين صادقي و موسيقي فردين خلعتبري كه محصول وزارت روشنبيري (فرهنگ و هنر) کردستان در بخش رسمي مسابقه پانزدهمين دوره جشنواره بين المللي فيلم "اورنس" OURENSE در شهر اورنس در كشور اسپانيا حضور پيدا كرد و با چهار بار نمايش توانست نظر بينندگان و داوران اين جشنواره را به خود جلب كند و مدير جشنواره در مراسم اختتاميه اين فيلم را يكي از فيلمهاي برتر خواند و گفت من يكي از بينندگان فيلم "كوهستان قنديل" بودم.

فيلم سينمايي "كوهستان قنديل" كه توسط شركت "ستاك فيلم سنندج" با مديريت ستار چمني گل در سطح جهان پخش بين المللي مي شود، 

از تعداد 197 فيلم سينمايي ارسالي از فيلمسازان سراسر دنيا به دبيرخانه جشنواره فيلم "اورنس"، از طرف هنرمندان؛ كسار سيلوا، مانوئل گونزالز و انريكو نيكنار حدود 30 فيلم سينمايي براي رقابت در بخش مسابقه رسمي فيلم هاي بلند اين جشنواره انتخاب شده اند كه فيلم "کوهستان قنديل" يكي از اين فيلمها بود.

رييس هيت داوران اين جشنواره در مورد فيلم كوهستان قنديل در جشنواره گفت: جايزه بهترين فيلمنامه را به فيلم "كوهستان قنديل" مي دهيم براي فرم جديد فيلمنامه و ريزه كاري حضور موضوع چهار مليت جدا در فيلمنامه.

كارگردان اين فيلم نيز هنگام گرفتن جايزه در حضور بينندگان جايزه خود را تقديم به همه مادراني كرد كه با چهار زبان جدا صحبت ميكنند اما با يك زبان اشك ميريزند.

پانزدهمين دوره جشنواره بين المللي فيلم "اورنس" در بخش هاي مختلف؛ فيلم هاي کوتاه، بلند، مستند و انيميشن در روزهاي 9 تا 17 مهرماه امسال (1 تا 9 اکتبر 2010) در شهر اورنس اسپانيا برگزار شد. 

"كوهستان قنديل" به کارگرداني طاها کريمي و با فيلمبرداري كيوان يوسفي در پاييز و زمستان 1387 طي سه ماه در منطقه "قره داغ" از توابع استان سليمانيه در كردستان عراق فيلمبرداري شده است و منتخبي از بازيگران ايراني، کردستان عراق، تركيه و عراق در آن به ايفاي نقش پرداخته اند.

در اين فيلم دكتر قطب الدين صادقي و خواننده مشهور كرد عين الدين مريواني از ايران، جومرد قهرمان نوازنده و خواننده تركيه اي مقيم آلمان و نقاش عراقي لميا حسين در آن نقش هاي اصلي را بر عهده دارند. 

"كوهستان قنديل" اولين ساخته بلند طاها کريمي بعد از فيلم هاي كوتاه "زريان"، "مرز زندگي"، "كوهستان سفيد" (كويستاني سپي) و "نفت سرطان شهر ما" است. کريمي اهل شهرستان بانه در كردستان ايران و فارغ التحصيل رشته كارگرداني سينما از دانشكده سينما - تئاتر دانشگاه هنر تهران است. وي در سال هاي قبل، فيلم كوتاه داستاني "كوهستان سفيد" و فيلم كوتاه مستند "نفت سرطان شهر من" را ساخته و با اين دو فيلم در جشنواره هاي مختلف داخلي و خارجي حضور يافته است، از جمله: بيست و سومين دوره جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران، بيست و چهارمين دوره جشنواره بين المللي فيلم فجر، جشنواره فيلم کردي لندن در انگليس، جشنواره فيلم «آلترناتيو» در روماني، جشنواره فيلم «جيپور» در هندستان، جشنواره فيلم «اسجاردي» در ايتاليا، جشنواره فيلم «بلاک» در آلمان، جشنواره فيلم «يونسپار» در آرژانتين، جشنواره فيلم «خليج فارس» در امارات و جشنواره فيلم «سين» در ايتاليا.

طاها کريمي با حضور در اين جشنواره ها جوايز معتبري نيز كسب كرده است، از جمله: جايزه اول بخش كارگرداني فيلم هاي داستاني در بيست و سومين دوره جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران در سال 1385، كانديد سيمرغ بلورين بخش «چشم واقعيت» در بيست و چهارمين دوره جشنواره بين المللي فيلم فجر در سال 1384، جايزه ويژه هيئت داوران در جشنواره فيلم «آلترناتيو» در روماني در سال 2009 با فيلم مستند «نفت سرطان شهر من»، جايزه ويژه هيئت داوران در جشنواره فيلم «جيپور» در سال 2010 در هندستان با فيلم «كوهستان سفيد» و جايزه دوم بخش بين الملل در جشنواره فيلم «يونسپار» در آرژانتين در سال 2010 با فيلم «نفت سرطان شهر من



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نظر سنجی

بنظرشماكدام يك ازشهرهاي كردنشين زيربيشترهدف تهاجم فرهنكي قراركرفته است؟

آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان kurdnews و آدرس kordstan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را د




آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5108
:: کل نظرات : 158

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 45

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 593
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 17976
:: بازدید ماه : 146093
:: بازدید سال : 445752
:: بازدید کلی : 4345931